Deltagarkort

Hur beställer jag deltagarkort? 
Du loggar in på ditt lagkonto och väljer "Boka deltagarkort och specialmat". Om ni har flera lag så lägg gärna antal deltagarkort per lag.
Deltagarkorten ska bokas senast den 1 december men gärna tidigare. 

När ska deltagarkorten vara betalda?
Betalningen av deltagarkort ska vara oss tillhanda senast den 1 december 2023. 

Hur länge kan vi ändra antal deltagarkort i kategori A-B (Hårdförläggning) och D (Ej övernattande lag)?
Fram till den 12 december kan ni justera enstaka deltagarkort (både uppåt och nedåt) via ert lagkonto.  Efter den 12 december stänger vi funktionen att beställa deltagarkort via lagkontot och därefter kan komplettering ske endast i mån av plats och i direkt kontakt med Hallbybollens cupteam. 

Vad gäller om vi behöver avboka deltagarkort  kategori A-B (Hårdförläggning) och D (Ej övernattande lag efter den 12 december?
För deltagarkort som avbokas efter den 12 december 2023 tar vi ut en administrationsavgift på 500 kr per avbokat deltagarkort i kategori A-C. Återbetalning av deltagarkort kommer dock att ske först efter avslutad cup.

Hur länge kan vi ändra antal deltagarkort i kategori C (hotell)?  
På en del hotell måste vi avboka rum som inte används tidigare än vi hade velat på grund av hotellens avbokningsregler. Av tabellen på denna sida  framgår det datum som också är datum för sista justering. Justering av antal bäddar/rum både uppåt och nedåt kan därefter inte garanteras. Men vi kommer förstås som vanligt göra vårt bästa att hjälpa er att lösa eventuella problem.

Vad gäller om vi behöver avboka deltagarkort i kategori C (hotell)?
Vid avbokning av deltagarkort "Hotell" efter det datumet som anges nedan i tabellen så kommer vi att återbetala en del av deltagarkortet precis som i de andra kategorierna. Men på grund av hotellens avbokningsregler är vi tvungna att behålla en högre administrationsavgift jämfört med övriga kategorier. Administrationsavgiften är 800 kr i flerbäddsrum och 1200 kr i enkelrum.   

Behöver vi visa upp läkarintyg för deltagare om vi vill avboka deltagarkort?
Nej, vi kräver inget läkarintyg. 

Vad gäller om vi behöver dra oss ur turneringen?
Anmälan är bindande vilket innebär att anmälningsavgiften inte betalas tillbaka vid urdragning. 
Lag som drar sig ur turneringen efter att lottningen är fastställd och utlagd på hemsidan (vecka 51) får utöver erlagda avgifter betala tilläggsavgift på 2 000 kr.
Lag som drar sig ur under turneringens gång får betala tilläggsavgift på 4 000 kr utöver erlagda avgifter.

Inloggning

Jag kan inte logga in på mitt lagkonto. Vad ska jag göra?
Du går in på Hallbybollens hemsida och "Redigera din anmälan". Där anger du den mailadress som du använt när du registrerade laget (https://hallbybollen.se/reg/profile) och begär ett nytt lösenord. 

Spelprogram

När startar och avslutas Hallbybollen 2024?
Den drar igång ca. 10 torsdagen den 4 januari och avslutas ca kl.19.30 lördagen den 6 januari.

När kommer lottningen och spelprogrammet ut på hemsidan?
Lottningen och spelschemat publiceras vecka 51.

Landskampen

Vi kommer även den här gången kunna erbjuda våra deltagare att på nära håll se Sveriges herrars uppladdning inför EM senare i januari. En häftig upplevelse för våra deltagare, men även för landslaget som verkligen älskar att spela inför fullsatta läktare i Husqvarna Garden. Landskampsbiljett ingår för de lag som bokar deltagarkort som inkluderar boende. Lag som inte väljer övernattning har möjlighet att köpa biljetter i mån av tillgång (mer info kommer längre fram)  

Boende och mat

Vi har bokat hårdförläggning. När får vi reda på vilket boende vi hamnar på?
Information om boendet kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. 

Kommer alla lag från samma förening att få plats på samma boende?
Vi strävar alltid efter att placera lag från samma förening på samma boende i den mån de bokat samma boendealternativ och om de har angett i anmälningsformuläret att de önskar bo ihop. Har t.ex. alla lag i en förening bokat Kategori B - Hårdförläggning exkl. transport så kommer vi så långt det är möjligt med hänsyn till salsstorlekar och ev. restriktioner att placera dem ihop. Men det fungerar naturligtvis inte om ett av lagen skulle ha bokat Hotelleller Hårdförläggning inkl. transport då det är helt andra boenden.

Vart ska vi vända oss när vi kommer till cupen?
Mer information om incheckningen kommer att skickas ut till lagen inför cupen. 

Hur vet vi i vilken matsal  vi ska äta ?
Vi kommer i första hand att servera mat på Junedalsskolan (nära Idrottshuset) samt Elmia. 
I
nformation om matsalen där ni äter lunch och middag den 4-5 januari kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. Under slutspelsdagen (den 6 januari) äter man i den matsal som är närmast där man spelar.

Kan man köpa enstaka matbiljetter?
Vi kan i dagsläget inte garantera att man kan köpa enstaka matbiljetter. Däremot kan man köpa ett måltidspaket som omfattar middag dag 1, lunch och middag 2 samt lunch dag 3. Kostnaden för detta är 400 kr och beställs via hemsidan.

Vi har deltagare som behöver specialkost. Hur anmäler vi detta?
Anmälan om specialkost görs via ert lagkonto senast den 1 december 2023. För specialkost som anmäls efter den 1 december kan vi inte garantera att vi kan tillgodose era önskemål. 

Om ni behöver specialkost som inte finns att välja på listan så anger "övrigt" och sedan "ytterligare önskemål" så kan du skriva in där. 

Vad serveras för mat under Hallbybollen?
Matsedeln publiceras på vår hemsida under december månad.


Uppdaterad 2023-07-14