Vi har möjligheten att kunna erbjuda hotellövernattning i olika prisklasser och ni väljer själva vilket hotell ni vill bo på. Valet gör ni i CupManager antingen i samband med anmälan eller senare (dock senast den 1 december). Vår rekommendation är att ni redan nu väljer det hotell som passar er bäst (först till kvarn gäller).  

Kostnad från 2300 kr per kort i flerbäddsrum och från 2600 kr i enkelrum. Både spelare och ledare måste boka deltagarkort. 

I deltagarkort ingår följande: 

  • Boende på hotell 2 nätter 
  • Frukost dag 2 och 3, lunch dag 2 och 3, middag dag 1 och 2 (Lunch och middag serveras i Hallbybollens regi, alltså inte på hotellet) 
  • Transport (ingår alltid) 
  • Aktivitet

Deltagarkorten ska betalas senast den 1 december 2024. Deltagarkorten kommer att kunna betalas via kort eller KLARNA men vi kommer inte aktivera detta förrän längre fram under hösten så att ni inte behöver betala deltagarkorten redan nu. 

En sammanställning med information om i vilka hallar de olika åldersklasserna preliminärt kommer att spela kommer att publiceras här på hemsidan under sommaren  så att ni har möjlighet att välja ett hotell så nära som möjligt (om ni är tidigt ute). 

Vid bokningen måste ni veta hur många deltagare (dvs spelare och ledare) som behöver boende. Varje lag får boka rum för max 4 ledare. Ni anger antal deltagare och får då upp en lista över tillgängliga hotell och pris per rum. Är ni i nuläget osäkra på det exakta antalet är vår rekommendation att ni hellre bokar ett deltagarkort mer så kan ni senare ta bort det, observera dock sista datum för justering. 

Lunch och middag serveras i matsalar som är nära våra huvudspelplatser. Var laget ska äta sina måltider styrs i första hand av var man spelar sina matcher. Information om detta publiceras via lagkontot i CupManager veckan före cupstart.

Laget är ekonomiskt ansvarigt för eventuella skador som orsakas i hallar, boenden eller matsalar.


Om justering och avbokning av deltagarkort "Hotell"

På en del hotell måste vi avboka rum som inte används tidigare än vi hade velat på grund av hotellens avbokningsregler. Av tabellen nedan framgår det datum som också är datum för sista justering. Justering av antal bäddar/rum både uppåt och nedåt kan därefter inte garanteras. Men vi kommer förstås som vanligt göra vårt bästa att hjälpa er att lösa eventuella problem.

Vid avbokning av deltagarkort "Hotell" efter det datumet som anges nedan i tabellen så kommer vi att återbetala en del av deltagarkortet precis som i de andra kategorierna. Men på grund av hotellens avbokningsregler är vi tvungna att behålla en högre administrationsavgift jämfört med övriga kategorier. Administrationsavgiften är 800 kr i flerbäddsrum och 1200 kr i enkelrum.   

Sammanställning över hotell där du kan boka deltagarkort:

Uppdateras under sommaren 


Mer info om bokning i hotellmodulen:

Logga in på ditt lagkonto och välj  Boka deltagarkort och specialmatoch sedan Boka hotell. Vid bokningen måste ni veta hur många deltagare (dvs spelare och ledare) som behöver boende. Ni måste ange intervallet (3-5 januari 2025). 

Observera att varje lag får boka rum för max 4 ledare. Ni anger antal deltagare och får då upp en lista över tillgängliga hotell och pris per rum. För föräldrar som vill sova över hänvisar vi direkt till hotellen (se länk ovan).

Systemet föreslår en rumsfördelning utifrån antal personer som ni vill boka för och sökresultatet presenteras med det billigaste alternativet först. 

Är ni i nuläget osäkra på det exakta antalet är vår rekommendation att ni hellre bokar ett deltagarkort mer så kan ni senare ta bort det. Antal deltagarkort måste ni ha justerat senast datumet som anges i tabellen ovan.

Systemet visar nu en lista över alla hotell som har lediga rum för det antal deltagare som du angivit. Du kan nu välja det hotellet som passar dig bäst genom att välja  Gå vidare och välj rum

Tänk på att priset som visas när man bokar är per rum (alltså inte per deltagare) och att det finns rum i flera olika storlekar.  

Totalsumman som visas är den avgift som ni ska betala in till Hallbybollen senast den 1 december. Det här är hela kostnaden för alla era deltagarkort och i kostnaden ingår lunch och middag, transport, aktivitet samt bad. Ni behöver inte boka något mer deltagarkort. Det här ersätter alltså det gamla deltagarkortet Hotell (kat C1 och C2) som några av er kanske känner igen. 

I början av december kommer ni att behöva skicka in namnlistor på rumsfördelningen. Hallbybollens cupteam kommer att ta kontakt med er när det är dags.